Várandósok gyakorlatai

A Várandósok tornája része az Aviva Módszernek,  Aviva tanítványa Judit Púni állította össze ezeket a gyakorlatokat. 

 A tüdőnk vitálkapacitásának kihasználása érdekében bordakimozgató, mellkasnyitogató gyakorlatokat végzünk. A pocaklakó egyre nagyobb teher a kismama gerincére a hónapok előrehaladtával, ezért az altest rugalmassága mellett a gerinc rugalmasságát is érdemes fokozni.  A kismama torna ebben segít, továbbá hozzájárul a befelé forduló, magát és babáját figyelő szemlélő mód kialakulásához is.  

Könyves Ildikó Aviva Oktató képe

 

A  várandósok gyakorlatsorának jellemzői:

  • 11 gyakorlatból áll 
  • nem erőltetjük a légzést, elég ha azt figyeljük 
  • a légzés indítja a mozdulatot, ezért lassan, szemlélődve érdemes a gyakorlatokat végezni 
  • relaxáló zene segíthet, de nem feltétlenül szükséges a mozdulatokhoz 

 

Légzésfigyelés 

A terhesség alatti görcsöknél, bekeményedéseknél is érdemes elkezdeni egy céltudatos légzéstechnika elsajátítását, de a problémamentes várandósság esetén is hasznos.  A szülés alatt ugyanis nagyfokú munkát végez a méh, és ehhez az izommunkához megnövekedett oxigénszükséglet jelentkezik, ezért kiemelten fontos a légzéssel való munka már a kismama időszakban. 

A lelassulást és befelé fordulást is segíti a légzésre való figyelés. Ha megtanuljuk saját ki- és belégzésünket szemlélni, már ettől a figyelmi állapottól is lazultabb, és pihentebb állapotba tudunk kerülni.

A belső folyamatok kísérése saját és babánk testének, lelkének, szellemének értésére, megismerésére, igényeinek felismeréséhez vezet. 

 

Betanítás

Vállalom kismamák tornagyakorlatainak betanítását egyéni óra keretein belül, kérlek keress, ha érdekel, és egyeztetünk egy alkalmas időpontot.